طراحي داخلي خانه دركنار فضايي آرام طراحي داخلي خانه دركنار فضايي آرام .

طراحي داخلي خانه دركنار فضايي آرام

طراحي داخلي رستوران

طراحي داخلي دكوراسيون براي كاربري هاي متعدد  

علم طراحي داخلي شاخه‌اي از هنر معماري محسوب مي‌شود كه طرفداران بسياري را به خود جذب كرده است. در اين مقاله قصد داريم جوانب گوناگون اين علم را مورد بررسي قرار دهيم و نكاتي را كه منجر به اجراي يك دكوراسيون حرفه‌اي مي‌گردد براي شما شرح دهيم.

 

طراحي داخلي مسكوني

طراحي منزل مسكوني به عهده متخصصين حرفه‌اي اين عرصه است چرا كه اجراي سر خود علايق و نظرات مي‌تواند موجب كاهش زيبايي دكوراسيون اجرا شده در محيط منزل گردد. در اينجا قصد داريم سبك پرطرفداري از طراحي مسكوني را مورد بررسي قرار دهيم، طرحي كه به شما حس شركت در فستيوال رنگ‌ها را  خواهد داد.

در اين سبك از طراحي داخلي خانه مي‌توانيد رنگ‌ها را در الويت كار خود قرار دهيد، همانطور كه ميدانيد بهره گيري از رنگ‌هاي شاد و متفاوت فضاي شاد و پر  هيجاني را در منزل شما ايجاد مي‌كند، البته ناگفته نماند كه انتخاب رنگ‌ها و طريقه تركيب آنها به نظرات و سليقه‌هاي افراد خانواده بستگي دارد. در مواردي كه افراد خانواده سلايق متفاوتي نسبت به يكديگر دارند مي‌توان از متخصص طراحي داخلي درخواست كرد كه با استفاده از هنر خود همه رنگ‌ها را در دكوراسيون داخلي منزل بگنجاند. دو سبك رنگارنگ و جذابي كه مي‌توانيد به شما پيشنهاد دهيم سبك بوهو و كولي وار مي‌باشد كه اين روزها مورد توجه بسياري از بانوان پر  انرژي و جوان قرار گرفته است.

 

طراحي داخلي منزل به سبك ماجراجويان

دكوراسيون داخلي افرادي كه قدرت تخيل بالايي دارند مي‌تواند بسيار جذاب و تاثيرگذار طراحي شود، اين افراد مي‌توانند با كمك يك متخصص با تجربه سبك جذابي را براي طراحي داخلي منزل خود برگزينند و به مرحله اجرا در آورند، البته ناگفته نماند كه اين نوع از طراحي داخلي نقض قوانين علمي را در الويت قرار  داده است و بيشتر مختص افرادي ست كه سعي دارند علايق و خواسته‌هايشان را بدون توجه به هيچ چهارچوبي به مرحله اجرا در آورند. به‌عنوان مثال با مشاهده طراحي داخلي اتاق خوابي كه تصوير آن در ادامه آمده است متوجه خواهيد شد كه شخصي بسيار رؤياپرداز و پرانرژي در آن خانه زندگي مي‌كند.

 

در اين سبك از طراحي هرگز يك رنگ غالب مورد انتخاب قرار نمي‌گيرد و جذابيت آن اين است كه همه رنگ‌ها به يك اندازه بكار رفته‌اند و هر كدام در گوشه‌اي جلوه گري مي‌كنند. افرادي كه اين سبك از طراحي داخلي را انتخاب مي‌كنند به ريزه كاري و جزييات دقت زيادي دارند و حضور در يك مكان شلوغ آنها را آزار نمي‌دهد.

اولين نكته‌اي كه در طراحي يك منزل مسكوني مورد توجه قرار مي‌گيرد اين است كه افراد خانواده با حضور در آنجا احساس آرامش كنند به طوري كه خروج از خانه و عدم حضور در آنجا طي مدت زمان طولاني دلتنگي او را به دنبال داشته باشد. توجه داشته باشيد كه انتخاب يك دكوراسيون رنگي براي منزل خود به معناي بچه بودن فرد نيست بلكه نشان از شادماني و انرژي فزاينده او دارد. هنگام انتخاب طراحي داخلي منرل خود هرگز به نظر ديگران فكر نكنيد چرا كه قرار است شما ساعتهاي عمر خود را آنجا سپري كنيد و احساس عدم امنيت در آن مي‌تواند موجب ايجاد روحيه‌اي ضعيف در افراد خانواده شود. براي كسب اطلاعات بيشتر از سبك‌هاي منطبق با سليقه خود و اعضاي خانواده‌تان مي‌توانيد با مشاوران مجموعه ما در ارتباط باشيد.

دكوراسيون داخلي هتل

سعي كنيد هميشه طراحي داخلي هتل را به افراد خبره و متخصص بسپاريد تا از هدررفت سرمايه خود جلوگيري كرده و بهترين طراحي داخلي را انتخاب و با  بيشترين صرفه جويي به مرحله اجرا درآوريد. در اينجا قصد داريم راجع به نحوه صحيح طراحي داخلي هتل و نكات مهم آن صحبت كنيم. همانطور كه ميدانيد براي طراحي دكوراسيون داخلي يك هتل نمي‌توان سليقه قشر خاصي از افراد را مد نظر قرار داد، چراكه افراد متفاوتي با سليقه‌ها و علايق گوناگون براي اقامت به آن هتل مي‌آيند پس آگاهي از جنبه‌هاي روانشناختي طراحي مي‌تواند تأثير مثبتي بر كارايي و بازدهي هتل شما داشته باشد.

 

مسافران هتل انتظار دارند هنگام ورود به اتاق احساس امنيت و آرامش كنند و در طول اقامت همه تجهيزات لازم براي زندگي را در دسترس خود داشته باشند. در همين راستا بهره گيري از افراد متخصص بسيار ضروري ست. يك پيشنهاد جالب براي هتل‌ها استفاده از تركيب مخمل و چوب براي طراحي دكوراسيون داخلي ست، وجود يك روتختي از جنس مخمل و بهره گيري از چوب براي دكورها يك خروجي گرم و جذاب را به دنبال خواهد داشت. هنگام طراحي دقت كنيد كه از فضاي موجود حداكثر بهره را ببريد و طوري عمل نكنيد كه بخشي از مساحت اتاق بدون استفاده بماند.

 

طراحي داخلي لابي

طراحي لابي هتل از ديگر مواردي ست كه مسافر هنگام ورود توجه ويژه‌اي به آن خواهد داشت. طراحي لابي هتل‌هاي خود را به متخصصين مجموعه ما بسپاريد،  جهت تعيين وقت مشاوره مي‌توانيد از طريق راه‌هاي ارتباطي موجود در سايت با كارشناسان ما تماس حاصل فرماييد. در ادامه نيز مي‌توانيد دو طرح بي نظير براي لابي را مشاهده نماييد.

 

طراحي لابي بايد هارموني بي نظيري از كليات دكوراسيون داخلي هتل را به نمايش بگذارد. بهره گيري از متريالي چون چوب، شيشه و فلز در دكوراسيون داخلي  لابي جلوه بسيار زيبايي به محيط مي‌بخشد، خوب است بدانيد كه ذهنيت اول از هر مكان براي هميشه در افكار فرد باقي خواهد ماند پس لابي نيز تأثير بسزايي بر توجه مسافران به هتل شما خواهد داشت.

 

رعايت نكات زير در راحي لابي هتل بسيار مهم خواهد بود:

  1. ايجاد يك سالن استراحت آرامش بخش و امكانات خدماتي جهت پذيرايي ميمهمانان هتل
  2. استفاده از مبل‌هاي راحت كه در طولاني مدت موجب آزار ميهمانان نشود.
  3. ايجاد يك فضاي بازي اختصاصي براي كودكان
  4. طراحي ويژه و اختصاصي كه نظر ميهمان را به خود جلب كند.
  5. ايجاد قابليت درآمدزايي براي هتل در محيط لابي (به‌عنوان مثال تأسيس فروشگاه)

طراحي لابي مسكوني

لابي مجتمع مسكوني نيز از جمله مواردي ست كه بايد بسيار مورد توجه قرار گيرد چرا كه موجب تقويت روحيه افرادي مي‌شود كه روزانه در حال رفت و آمد از  آنجا هستند. ميهمان هنگام ورود به مجتمع مسكوني شما ابتدا به طراحي لابي ساختمان توجه خواهد كرد و با دقت آنرا مورد آناليز قرار مي‌دهد. ايجاد فضاي استراحت در اين بخش از ساختمان بسيار مهم و ضروري ست، در كنار بزرگسالان بايد بخشي نيز به وسايل بازي كودكان اختصاص يابد تا بتوانيد اوقات خوشي را در كنار دوستان و همسايگانتان در آنجا سپري كنيد. ناگفته نماند كه لابي هر مجتمع محل مناسبي براي برگزاري جلسات ماهانه همسايگان مي‌باشد. ادغام سبك‌هاي مدرن و سنتي مي‌تواند منجر به جلب نظر و رضايت همه ساكنين شود.

طراحي روف گاردن

پيش از اجراي روف گاردن مجموعه كارشناسان خود را به آدرس مورد نظر مي‌فرستد تا بتوانند با بررسي جوانب مختلف محيط چند طرح به مشتري ارائه دهند. با  بيان نظرات و علايق خود مي‌توانيد طرحي مورد پسند تر از متخصصين تحويل بگيريد، پس از تأييد نيز پروژه روف گاردن در مرحله اجرا قرار مي‌گيرد. جزييات هرينه هاي لازم نيز به شما اعلام خواهد شد. قبل از توضيحات بيشتر بدانيد كه روف گاردن به معناي بام سبز است.

 

تيپ هاي متفاوت

چند تيپ متنوع از پروژه‌هاي روف گاردن در تهران شامل تيپ ساحلي، ارگانيك، مينياتوري، رؤيايي و لاكچري مي‌باشد. خوب است بدانيد كه تيپ‌ها از نظر كيفيت  هيچ تفاوتي با يكديگر ندارند. نكاتي كه بايد هنگام اجراي پروژه روف گاردن مورد توجه قرار دهيد به شرح زير است:

  1. توجه به مسيرهاي اصلي رفت و آمد
  2. استفاده از دك چوب پلاست در كف محل
  3. استفاده از پلنترباكس در فضاهاي سبز
  4. استفاده از شن و سنگ‌هاي تزييني در محيط اطراف
  5. گنجاندن آلاچيق، آتريوم و آبنما در طرح اجرايي، كه موجب افزايش هزينه‌هاي پروژه نيز خواهد شد.

طراحي داخلي رستوران

نوع طراحي رستوران از اولين موضوعاتي ست كه هنگام تأسيس آن مورد توجه قرار مي‌گيرد، طراحي داخلي رستوران سنتي بهره گيري از سبك‌هاي خاص قديمي  را مي‌طلبد كه در اين حين توجه به منوي غذايي ارائه شده به مشتريان نيز الزامي مي‌باشد. طراحي خلاقانه محيط تأثير بسزايي در افزايش تعداد مشتريان خواهد داشت در ادامه به ريزفضاهاي يك محيط غذاخوري اشاره خواهيم كرد:

  1. فضاي خصوصي در طراحي داخلي رستوران: اين بخش شامل مواردي چون سردخانه، آشپزخانه، انبار، تاسيسات، اتاق استراحت و فضاي سرو غذا مي‌باشد.
  2. فضاي مياني در طراحي داخلي رستوران: اين بخش شامل اتاق مدير، راهرو و سرو سرويس است.
  3. فضاي عمومي در طراحي داخلي رستوران: اين بخش نيز ورودي اصلي رستوران، صندوق، ميز و صندلي‌ها و سرويس‌هاي بهداشتي را در خود جاي مي‌دهد.

 

خصوصيات يك رستوران سنتي

در يك رستوران سنتي فضايي معادل 1.3 تا 1.9 متر مربع به هر شخص اخصاص ميابد، در اين نوع رستوران‌ها ميزهاي دو يا چند نفره قرار داده شده است و پيشخدمت نيز آماده ارائه خدمات مي‌باشد. افرادي كه روحيه آنها با محيط‌هاي كوچك سازگار نيست بايد به اين نوع رستوران‌ها مراجعه كنند تا فضاي كافي براي آنها وجود داشته باشد و احساس كسلي نكنند. استفاده از نقاشي‌ها و آثارهاي سنتي در طراحي داخلي اين رستوران جلوه بسيار ويژه‌اي به محيط مي‌بخشد.

 

طراحي داخلي رستوران مدرن

يك رستوران مدرن منويي متفاوت نسبت به رستوران‌هاي سنتي دارد. به‌عنوان مثال در اينجا يك طرح ژاپني اجرا شده در يك رستوران 80 متري را مورد بررسي قرار مي‌دهيم. تصوير زير طرح نهايي اين رستوران را براي شما به نمايش گذاشته‌ايم:

 

اين رستوران در شهر سن پترزبورگ روسيه واقع شده است. رستوراني با نام كيدو كه غذاهاي محلي ژاپني را به مشتريان ارائه مي‌دهد، مساحت آن به صورتي بود كه بايد از يك طراحي داخلي ساده براي اجراي دكوراسيون آن بهره گرفته مي‌شد به همين علت معماران با ايجاد يك فضاي پارامتريك ساده سعي كردند همراه با كاهش شلوغي فضا از ايجا يك محيط بسيار ساده در طراحي داخلي نيز جلوگيري كنند.

 

نماي رستوران يك پوسته پانوراما است همانطور كه قابل مشاهده است در طراحي داخلي رستوران بيشتر از 400 مكعب چوبي مثلث مانند فضا را پر كرده است، رنگ استفاده شده در طراحي داخلي تناسب بسياري با رنگ ديوارهاي رستورا ندارد. رنگ تيره پس زمينه موجب ايجاد يك جلوه خاص از المان‌هاي مثلثي شكل شده است، اين نوع از طراحي داخلي رابطه مستقيمي با هنر و فرهنگ كشور ژاپن دارد و اين همان نكته‌اي ست كه بارها تكرار شده، توجه به منو از جمله موارد مهم براي انجام طراحي داخلي يك رستوران ويژه است.

 

طراحي داخلي مجتمع تجاري

در يك مجتمع تجاري نوع طراحي ويترين مغازه اولين چيزي ست كه مورد توجه مشتريان قرار مي‌گيرد. طراحي داخلي مغازه از ملزومات مرحله بعد است كه با سپردن آن به يك متخصص مي‌توانيد از نگراني‌هاي احتمالي خود براي جلب نظر مشتريان بكاهيد. بهره گيري از متخصصين طراحي داخلي مي‌تواند منجر به پيشبرد روند صعودي كسب و كار شما شود.

 

در ادامه به بررسي يكي از پروژه‌هاي اجرا شده در برزيل مي‌پردازيم: اين پروژه در سال 2016 و با مساحت 315 متر مربع اجرا شده است، يك طراحي تجاري مدرن كه متعلق به برندي معتبر از نان و شيريني ست.

 

نماي آن از جنس سنگ است، طراحي داخلي آن يك محيط گرم و لذت بخش را براي مشتريا نايجاد كرده است، چوب متريالي بوده كه به‌صورت غالب در طراحي داخلي اين فروشگاه بكار گرفته شده است. همرنگ بودن چوب با نان از دلايل مهمي ست كه منجر به انتخاب اين طرح شده است. طراحي بخش پذيرايي نيز از ديگر كارهاي مهمي ست كه توسط معماران اين پروژه انجام گرفته است.

 

پس نتيجه مي‌گيريم كه انتخاب يك طراحي متناسب با كاربري مغازه براي انجام طراحي داخلي مغازه بسيار ضروري مي‌باشد. در ارتباط با طراحي داخلي ويترين نيز سعي كنيد از طرح‌هاي رنگارنگ و جذاب بهره بگيريد.

طراحي داخلي صرافي و طراحي داخلي طلا فروشي نيز زير مجموعه‌اي از طراحي‌هاي فروشگاهي و تجاري به شمار مي‌آيد كه بنابر كاربري آن بايد بهترين انتخاب را  براي اجراي آن داشته باشيد.

طراحي داخلي ادراي

اجراي صحيح دكوراسيون داخلي اداري نيز از ديگر موارد مهم در علم طراحي داخلي مي‌باشد، اگر قصد تأسيس شركت يا دفتر كار داريد بدانيد كه طراحي داخلي آن مي‌تواند تأثير مستقيمي بر كسب و كار شما داشته باشد پس از متخصصين سبك طراحي اداري براي پيشبرد بهتر كار خود بهره بگيريد.

طراحي داخلي ويلا

نوع طراحي ويلا تأثير زيادي بر روحيه افراد خانواده شما خواهد داشت. دكوراسيون داخلي ويلا از عوامل مهمي ست كه بايد هنگام اجرا يا تغيير آن از متخصصين  مشاوره بگيريد. استفاده از طرح‌هاي شاد و خلاقانه مي‌تواند محيطي آرام را براي تعطيلات و استراحت شما فراهم آورد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۵۴:۰۹ توسط:سينا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :