طراحي داخلي خانه دركنار فضايي آرام طراحي داخلي خانه دركنار فضايي آرام .

طراحي داخلي خانه دركنار فضايي آرام

دكوراسيون داخلي منزل

نمونه هايي از دكوراسيون هاي موفق در ميان طرح هاي داخلي  

در ميان تمامي مدل‌هاي طراحي داخلي شما گاهي با دكوراسيون هاي موفق  ازلحاظ طرح و ايده و نحوه اجرا مواجه مي‌شويد كه تحسين شمارا برمي‌انگيزد. دكوراسيون‌هاي موفق اغلب توسط طراحان زبردست و باتجربه اجرا مي‌شود. در اين مقاله شمارا با ويژگي‌هاي دكوراسيون داخلي  موفق در اغلب مكان‌ها بيشتر آشنا خواهيم كرد.

ويژگي‌هاي اصلي دكوراسيون‌هاي موفق چيست

قبل از اينكه شمارا با نحوه اجراي انواع طراحي‌هاي داخلي براي هم سو شدن با ويژگي‌هاي دكوراسيون‌هاي موفق آشنا كنيم در رابطه با ويژگي‌هاي يك دكوراسيون ايدئال بيشتر شمارا آشنا خواهيم نمود. شايد از مكاني گذر كرديد و طراحي آن محيط چشمان شمارا به خود جذب نمود. شايد اطرافيان شما نيز با ديدن طراحي داخلي آن مكان به وجد آمده باشند؛ بنابراين اولين ويژگي يك دكوراسيون موفق و برتر همه‌پسند بودن آن است. اينكه بتوان اولويت‌هاي مشترك در سلايق افراد را در دكوراسيون‌هاي برتر پياده‌سازي كرد، نيازمند هوش بالا و البته تجربه طراح دارد.

 يك طراح در زمان شروع طراحي خود سليقه مشتري را در وهله اول موردتوجه و بررسي قرارمي‌دهد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي دكوراسيون‌هاي برتر رعايت استفاده از فاكتورهاي يك طرح مانند نور، ابعاد و همچنين رنگ‌هاي خنثي در كنار يكديگر است. خارج نمودن فضا از حالت يكنواختي با به به‌كارگيري رنگ‌هاي متضاد مانند سفيد و خاكستري و يا بنفش و كرم مي‌تواند نوعي تضاد در فضا ايجاد كند. زيبايي يك رنگ زماني نمود مي‌كند كه از رنگ با گستره طيفي ديگر در كنار آن استفاده نمود.

نحوه دستيابي به دكوراسيون‌هاي موفق در طراحي محيط اداري

طراحي داخلي اداري  داراي ويژگي‌هاي خاص و منحصربه‌فرد خود است. در محيط‌هاي اداري شايد نتوان از اغلب سبك‌هاي دكوراسيون‌هاي موفق استفاده نمود، ولي مي‌توان باكمي خلاقيت و هوش بالا در دكوراسيون داخلي اداري  تغييرات قابل چشم‌گيري را ايجاد كرد. طراحان در اولين مرحله در رابطه با نوع حرفه در اين‌گونه از مكان‌ها از صاحبان آن پرس‌وجو مي‌كنند. اين عمل مي‌تواند آن هارا براي رسيدن به دكوراسيون موفق در محيط اداري ياري رساند. نوري پردازي‌هاي متنوع در اغلب اتاق‌هاي اداري مي‌تواند در روحيه افراد و كاهش خستگي آن‌ها تأثيرگذار باشد اما نبايد فراموش نمود نور زياد باعث آزار چشم مي‌شود.

 بنابراين براي رسيدن به شرايط ايجاد دكوراسيون‌هاي موفق در محيط‌هاي اداري نبايد افراط‌وتفريط نمود. استفاده از ديوارك‌هاي چوبي و يا شيشه‌اي در بخش از فضاهاي محيط‌هاي كاري حالتي دوستانه و گرم را به محيط القا مي‌كند. تابلوهايي كه ذهن را با خود همراه مي‌كند گزينه مناسبي است كه مي‌توان در اغلب ديوارهاي محيط اداري نصب نمود. استفاده از رنگ‌هاي شاد در فضا حالتي خوشايند در ميان كاركنان ايجاد خواهد نمود. دكوراسيون‌هاي موفق در بيشتر موارد آسايش ساكنين آن محيط را در رأس امور قرارمي‌دهند، شايد توجه به اين نكته نيز بتواند طراحي اداري  را موفق بسازد.

دكوراسيون‌هاي موفق در مجتمع‌هاي مسكوني

مجتمع‌هاي مسكوني به دليل تعداد بالاي واحد مسكوني كه دران قرار دارند بايد از ويژگي‌هاي طراحي مسكوني  خاصي برخوردار باشند. شايد ازنظر بسياري از افراد زندگي در مجتمع مسكوني كاري دشوار باشد ولي مي‌توان مجتمع‌هاي مسكوني با دكوراسيون‌هاي موفق را در شهرهاي مختلف مشاهده نمود كه آرزوي هركسي زندگي در اين مكان‌هاست. مهم‌ترين بخش در مجتمع مسكوني،  لابي مجتمع مسكوني   است.

 در اين محيط طراح مي‌تواند دست به ايده‌هاي جالب و چشمگير بزند و افراد بسياري را از  طريق  طراحي داخلي مسكوني ساكن اين مجتمع‌ها نمايد. استفاده از كاناپه‌هاي كلاسيك و راحتي بارنگ بندي‌هاي متنوع در محيط لابي مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي دكوراسيون‌هاي موفق در مجتمع‌هاي مسكوني به شمار آيد. استفاده از گلدان‌هاي طبيعي و مصنوعي با گل‌هاي زيبا و درختچه‌هاي سرسبز نيز مي‌تواند به اين فضا حالت چشم‌نوازي ببخشد. تابلوهاي منبت‌كاري شده در ديوارهاي لابي مجتمع مسكوني به آن روح تازه‌اي مي‌بخشد؛ بنابراين مي‌توان اين‌گونه بيان كرد كه طراحي مسكوني در اين‌گونه از مجتمع‌ها نيازمند كمي خلاقيت و هوش است.

امنيت و سوددهي در طلافروشي با اجراي دكوراسيون‌هاي موفق

مغازه‌هاي طلافروشي با زرق‌وبرقي كه دارند در اغلب خيابان‌هاي شهر خودي نشان مي‌دهند. مغازه‌هاي طلافروشي يكي از مكان‌هايي است كه خانم‌ها اغلب در پشت ويترين‌هاي آن مشغول تماشا هستند؛ اما نكته مهم اين است كه چه تعداد از آن‌ها به مشتري و خريدار تبديل مي‌شود. طراحي داخلي طلا فروشي  مي‌تواند به صاحبان اين حرفه ياري رسانده و آن‌ها را به يك فروش مناسب برساند.

استفاده از چيدماني جذاب در طراحي ويترين مغازه   طلافروشي مي‌تواند افراد بسياري را وارد مغازه شما كند. استفاده از ديوارهاي آينه‌كاري شده و همچنين منبت شده به فضاي مغازه طلافروشي جلوه بيشتري مي‌دهد. اغلب دكوراسيون‌هاي موفق در طلافروشي‌ها از نورپردازي‌هاي چشم‌نواز در اين محيط استفاده مي‌كنند و از اين طريق بيشتر خانم‌ها را به مغازه مي‌كشانند. در طراحي داخلي مغازه  طلافروشي  گزينه‌هاي ديگري همچون چيدمان مبلمان و آويزهاي بلوري نيز مؤثر واقع خواهد شد.

طراحي ويترين مغازه   يكي از روش‌هاي دكوراسيون‌هاي موفق

دكوراسيون‌هاي موفق اغلب براي جذب نظر مخاطب از سبك و ايده‌هاي جالب و غيرتكراري استفاده مي‌كنند. صاحبان مغازه‌ها براي طراحي داخلي مغازه   مي‌توانند با استفاده از طراحي و نظر طراحان باتجربه در طراحي ويترين مغازه   خود براي بالا بردن فروش و كاهش كسادي، استفاده نمايند. باكمي ريسك و استفاده از طراحي‌هاي داخلي جالب و غيرتكراري شايد در مدت‌زماني كوتاه نتايج خوبي در مغازه‌شان مشاهده نمايند. صاحبان مغازه‌ها با نورپردازي مناسب و به‌اندازه و همچنين فراهم نمودن وسايل سرمايشي و گرمايشي در محيط مغازه افراد زيادي را به‌عنوان خريدار در اين مكان‌ها خواهند ديد. باكمي هزينه و استفاده از طرح‌هاي مشابه و البته عدم كپي‌برداري از آن‌ها نتايج بسيار خوبي در جهت رسيدن به دكوراسيون‌هاي موفق در اين مكان‌ها خواهيد ديد.

نمونه‌هايي از طراحي‌هاي مناسب با دكوراسيون‌هاي موفق

در مكان‌هاي مختلف شاهد انواع طراحي‌هاي گوناگون هستيد، برخي شمارا به خود جلب نموده و شايد برخي هيچ‌گونه جذابيتي براي شما نداشته باشد؛ اما نمي‌توان از  طراحي  روف گاردن     چشم‌پوشي كرد. طراحي روف گاردن  به‌عنوان يكي از دكوراسيون‌هاي موفق در فضاهاي باز محسوب مي‌شود.

اجراي روف گاردن  با استفاده از طبيعت و سرسبزي گل‌وبوته‌هاي آن در محيط‌هاي گوناگوني ازجمله پنت هاوس‌هاي ساختمان‌هاي شيك و مدرن و همچنين بهارخواب اغلب ساختمان‌ها به‌كاربرده مي‌شود و به‌عنوان طراحي‌هاي موفق به‌حساب مي‌آيد، چراكه كمتر كسي است كه از سرسبزي و نشاط آن احساس رضايت نكند.  اجراي  روف گاردن در تهران   توسط متخصصين آن در نمايندگي‌هاي مربوط به بهترين شكل صورت مي‌گيرد. اجراي روف گاردن بر فراز بام‌هاي ساختمان‌هاي مرتفع به اين مجتمع‌ها زيبايي چشمگيري بخشيده است. چيدمان مبلمان در فضاي باز و همچنين استفاده از سرسبزي و بوته‌هاي زيبا در كنار آن‌ها، مي‌تواند از پرطرفدارترين طراحي‌ها محسوب شود.

دكوراسيون‌هاي موفق در رستوران‌هاي سنتي و مدرن

رستوران‌هايي كه از تردد بسيار افراد برخوردار هستند مسلماً در طراحي‌هاي خود از عنصر مهمي بهره برده‌اند. رستوران‌هايي از دكوراسيون‌هاي موفق برخوردارند كه در كنار نظافت بالا از كيفيت مناسبي در غذاهاي خود برخوردار باشند. اگر رستوراني از كيفيت غذا برخوردار باشد ولي طراحي رستوران  مناسب و ايده آل نباشد، نمي‌تواند فروش خوبي داشته باشد.

همان‌طور كه امروزه انواع طراحي داخلي رستوران سنتي  و همچنين طراحي داخلي رستوران مدرن  در اين حرفه فراوان شده است، اما رستوراني موفق خواهد بود كه حس آسايش و آرامش در كنار موارد ديگر در اين محيط‌ها برقرار باشد. طراحي داخلي رستوران  مي‌تواند بافرهنگ و آداب‌ورسوم مردمانش عجين شده و يا مي‌تواند از سبكي كلاسيك و مدرن در طراحي خود استفاده نمايد.

دكوراسيون‌هاي موفق در محيط منازل مسكوني

در دكوراسيون داخلي منزل مكان‌هاي مختلفي براي پياده‌سازي طرح‌هاي گوناگون توسط طراحان وجود دارد. اتاق‌خواب، اتاق پذيرايي، آشپزخانه، سرويس‌هاي بهداشتي و حمام و چندين مورد ديگر. نكته مهم در دكوراسيون‌هاي موفق در طراحي مسكوني   يا طراحي داخلي خانه  استفاده ازنظر ساكنين منزل است، چراكه همه افراد در خانه سهم يكساني در طراحي منزل مسكوني  دارند.

طراحي داخلي منزل  در نوع طراحي با محيط‌هاي ديگر ازجمله  طراحي داخلي مجتمع تجاري  در تفاوت است و مسلماً محيط خانه برخلاف اين مكان‌ها نيازمند طراحي‌هاي خاص و آرامش‌بخش است. در طراحي داخلي مسكوني مي‌توان از دكوراسيون‌هاي موفق در اين زمينه استفاده نمود و با بررسي ويژگي‌هاي آن به چيدمان و رنگ‌آميزي و همچنين استفاده از سبك‌هاي ديگر، در طراحي داخلي مسكوني  پرداخت.

دكوراسيون‌هاي موفق در طراحي ويلاي شخص

ويلاهاي شخصي داير در جنوب و شمال كشور كه براي استراحت در تعطيلات و سفر به آن‌ها مراجعه مي‌شود، مي‌توانند از فاكتورهاي يك دكوراسيون موفق در طراحي داخليشان استفاده نمايند. دكوراسيون داخلي ويلا  يكي از مواردي است كه شايد افراد كمتر به انجام آن مبادرت كنند و شايد دليل آن را سپري نمودن كوتاه‌مدت بيان كنند.

ولي شما در كشورهاي مختلف دنيا شاهد نمونه‌هاي از طراحي داخلي ويلا ي شيك و مدرن هستيد كه ديدن آن براي هركسي جالب و گيرا است. افرادي  كه ويلاي شخصي دارند مي‌توانند براي طراحي ويلاي خود با توجه به شرايط آب و هوايي منطقه‌اي كه دران اقدام به خريد ويلا نموده‌اند اقدام كنند. طراحي ويلا  در داخل آن مي‌تواند در سبك و طرح‌هاي مختلف اجرايي شود.

دكوراسيون‌هاي موفق در هتل‌هاي چند ستاره

امروزه برخلاف گذشته هتل‌هاي مختلفي ازجمله سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره در شهر و كشورهاي مختلف دنيا داير شده‌اند. هرچه ميزان ستاره در يك هتل بيشتر باشد طراحي هتل  و همچنين كيفيت سرويس‌دهي دران هتل بيشتر خواهد بود. طراحي داخلي هتل عبارت است از طراحي تمام بخش‌هاي آن. طراحي اتاق‌هاي هتل، سرويس غذاخوري هتل، طراحي لابي هتل، طراحي ورودي هتل، طراحي لباس كاركنان هتل و چند مورد ديگر همه در زيرمجموعه دكوراسيون داخلي هتل  قرار دارند.

 استفاده از فاكتور دكوراسيون‌هاي موفق در دكوراسيون داخلي هتل  هاي پنج ستاره كاملاً مشهود است و مسلماً هزينه سپري نمودن در اين هتل‌ها به سبب اين نوع دكوراسيون و سرويس‌دهي مناسب و باكيفيت نيز بيشتر خواهد بود. يكي از مهم‌ترين طراحي‌ها در اغلب هتل‌ها كه در طراحان به آن توجه مي‌كنند طراحي لابي هتل است. طراحي داخلي لابي  در هتل‌ها بسيار قابل‌توجه بوده و در ديد اغلب مراجعه‌كنندگان هتل‌ها است. استفاده از نورپردازي مناسب در طراحي لابي هتل  مي‌تواند در زيبايي و جلوه آن هتل تأثيرگذار باشد.

دكوراسيون‌هاي موفق در طراحي صرافي‌ها

يكي از مكان‌هايي كه استفاده از فاكتورهاي دكوراسيون‌هاي موفق در محيط آن تأثيرگذار است، صرافي مي باشد. استفاده از نوع چيدمان ميزها در كنار هم و نحوه انتخاب شكل و شمايل صندلي‌ها مي‌تواند در طراحي داخلي صرافي  تأثيرگذار باشد. سادگي يكي از شروط موفق در دكوراسيون‌هاي موفق در  طراحي صرافي‌ها تلقي مي‌شود. استفاده از رنگ‌آميزي سفيد و طوسي در اين‌گونه از فضا پيشنهاد مي‌شود. البته سليقه افراد در طراحي داخلي و همچنين دكوراسيون داخلي در اين‌گونه از محيط‌ها متفاوت است.

دكوراسيون‌هاي موفق در فروشگاه‌هاي كاشي و سراميك

صاحبان فروشگاه‌هاي كاشي و سراميك براي بيشتر ديده شدن محصولاتشان و جذب مشتري نيازمند دكوراسيون‌هاي موفق در فضاي فروشگاهي‌شان هستند. نحوه چيدمان روشويي‌ها، نحوه چسباندن پنل ها و همچنين نحوه قرارگيري شيرآلات و ديگر محصولات در فروشگاه‌هاي كاشي و سراميك مي‌تواند تأثيرگذار باشد. طراحي داخلي  در اين‌گونه از فروشگاه‌ها اغلب توسط صاحبان آن صورت مي‌گيرد و در اغلب موارد به طراحان براي دكوراسيون داخلي فروشگاه خود مراجعه مي‌كنند. نكته مهم در دكوراسيون داخلي اين‌گونه از فروشگاه‌ها استفاده از نورپردازي مناسب در بالاي پنل هاي كاشي و سراميك براي جلوه بيشتر نقش و نگاري روي آن‌ها مي باشد.

سخن پاياني در رابطه با دكوراسيون‌هاي موفق در مكان‌هاي مختلف

  • هر مكان و فضايي نيازمند طراحي و دكوراسيون منحصر به خود مي باشد؛ اما نكته مهم هم ترازي اين طراحي‌ها با دكوراسيون‌هاي موفق مي باشد.
  • مجتمع‌هاي تجاري داراي طراحي‌هاي اصولي در مغازه و پاساژهاي خود مي‌باشند. انبوه شغل‌هاي اين‌گونه از مكان‌ها مي‌تواند گزينه مناسبي براي اجرايي نمودن دكوراسيون‌هاي موفق در آن‌ها باشد.
  • دكوراسيون داخلي منزل و همچنين طراحي داخلي مسكوني مي‌بايست با توجه به سلايق افراد خانواده صورت گيرد تا به دكوراسيون‌هاي موفق نزديك شود.
  • طراحي صرافي‌ها براي بازدهي مناسب از اصول و طراحي ويژه‌اي برخوردار هستند كه توسط طراحان زبردست  آشنا به دكوراسيون‌هاي موفق صورت مي‌گيرد.
  • رستوران‌هاي سنتي و مدرن در بيشتر اماكن وجود دارد كه باكمي خلاقيت در دكوراسيون‌هاي موفق  اين محيط مي‌توان به سوددهي عالي دست‌يافت
  • طراحي ويلا مي‌تواند در گذراندن تعطيلات خاطره‌انگيز در آن‌ها مؤثر باشد و همچنين دكوراسيون داخلي آن‌ها بر اساس شرايط منطقه‌اي صورت مي‌گيرد.
  • هتل‌هاي پنج ستاره با دكوراسيون‌هاي موفق كه در  طراحي داخلي هتل  خود از آن‌ها بهره برده‌اند در كيفيت و سرويس‌دهي مناسب عمل مي‌كنند.
  • طراحي لابي  مسكوني و طراحي داخلي لابي  بسيار مهم و تاثير گذار است.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۷:۴۱ توسط:سينا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :